Achteraan van links naar rechts op de foto: Els (zorgcoördinator), Els (co-teacher 2de graad en anderstalige nieuwkomers), Mieke (taalintegratie & leerachterstand) en Ellen (co-teacher kleuters).
Vooraan van links naar rechts: Sandra (co-teacher 1ste graad) en Freya (co-teacher 3de graad).
Elk kind is uniek!
In onze werking proberen we in een vroeg stadium de talenten van kinderen te ontdekken en gaan we aan de slag met kinderen die een belemmering ondervinden in hun ontwikkeling. Als team kiezen we voor sterke didactische modellen die we doorheen de verschillende leerjaren gebruiken.
Van in de kleuterschool zetten we volop in op co-teaching. Een aantal uren per week staan we met twee voor de klas. Met een doordachte aanpak en door het samen te doen, halen we het maximale uit de lessen en zetten we in op begeleiding. Meer en meer gebruiken we digitale tools, een digitale omgeving om leerplezier te ervaren en het leerproces zo goed mogelijk te ondersteunen op maat van elk kind, binnen het hedendaags onderwijs. Het leerproces wordt opgevolgd door middel van een leerlingvolgsysteem en zorgoverleg. Dit is onder leiding van de zorgcoördinator.
Maximale ontwikkelingskansen binnen een snel evoluerende maatschappij, daar gaan we als team voor!